رگا

!وبلاگ مشترک من و عشقم

رگا

!وبلاگ مشترک من و عشقم

با وفا ناز و جفا آموختی

بـــا وفــا نــاز و جـــفـــا آمـــوخــتـی               ایــن جفا را از کجا آموختی

کو وفـــاهای لطــیفت کز نــخســت               در شکار جان مـــا آموختی

هر کجا زشــتی جفا کاری رسیـــد               خوبیش دادی وفـــا آموختی

ایــــدل از عــالــم چــنین بیگانگــی               هــم ز یــار آشــنــا آموختی

جانــت گر خـواهد صنم گویی بلی                این بـلی را زان بـلا آموختی

عشق را گــفتم قرو خـــوردی مــرا               ایــن مــگر از اژدها آموختی

ای دلا از غمزه اش خـسته شدی                از لبـــش آخـر دوا آمــوخـتی

شکر هستی و شکایت می کنی                این یکی باری خطـا آموختی

زآن شـــکر خــانــه مـگو الا شـــکر               آن چــنان کــز انـبیا آموختی

                             عاشقا از شمس تبریزی چو ابـر

                             ســوختــی لیـکن صـفا آموختی

 

« مولانا »

ادامه مطلب ...

درد و دل

بعضی موقعا می بینی که دور و اطرافت یه اتفاقی میفته که با شرایط تو هم جور در میاد! خب، بعید نیس که نگران بشی که ممکنه برای تو هم اتفاق بیفته.

هر کاری میکنی که جلوشو بگیری تا این اتفاق نیفته. بعضی موقعا تلاشت جواب میده بعضی موقعا جواب نمیده. بعضی موقعا هم با کارایی که میکنی تا اون اتفاق نیفته باعث میشی خودت ضرر ببینی اما احتمال میدی یا مطمئن میشی که اون اتفاق نمیفته. با این که برات سخته اما قبول میکنی که اون اتفاق نیفته حتی اگه به ضررت تموم بشه. میدونی چرا؟ چون:

زندگیتو بیشتر از اونی که بقیه فک میکنن دوست داری....
محسن

عید فطر مبارک

عید آمد و عید آمد با نقل و نبید آمد
رمضان مبارک رفت این فطر سعید آمد
دنیا شده یکسر گل هرگوشه پراز بلبل
هر خاک شده بستان چون نور امید آمد ...


+پ.ن: عیدتون مبارک دوستای جون جونییییی...


ملاقات با خدا

روزی یک مرد روحانی با خدا مکالمه ای داشت: خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟

خداوند او را به سمت دو در هدایت کردو یکی از آن ها را باز کرد، مرد نگاهی به داخل انداخت، درست وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشتکه روی آن یک ظرف خورش بود، که آنقدر بوی خوبی داشت که دهانش آب افتاد.

افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند. به نظر قحطی زده می آمدند. آنها در دست خود قاشق هایی با دسته بسیار بلند داشتند که دسته ها به بالای بازو هایشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پر نمایند. اما از آن جایی که این دسته ها از بازو هایشان بلند تر بود، نمی توانستند دستشان را بر گردانند و قاشق را دز دهان خود فرو برند.


ادامه مطلب ...

چه رمزیه؟؟

نمـے בونـــم چه رمـــــزیه



 

لامــــصب بعضـــ-ـــیا بــﮧ اבҐ مـــیگـטּ "عزیزم"




 

انگار فحــــــش בاבטּ ؛



 

ولی بعــــــضیا هــــــستـטּ بــﮧ آدم مـــــیگـטּ :



 

"دیــــ√ـوونـﮧ " ،


 

انگار בنــــــیا رو بــﮧ اבҐ בاבטּ ...





یه داستان خیلی قشنگ!!

پسر : ضعیفه ! دلمون برات تنگ شده بود... اومدیم زیارتت کنیم!



دختر : تو باز دوباره گفتی ضعیفه؟؟؟



پسر : خوب... «منزل» بگم چطوره !؟



دختر : وااااااااای... از دست تو !!!



پ: باشه... باشه... ببخشید «ویکتوریا» خوبه ؟



د: اه... اصلا باهات قهرم.



پ: باشه بابا... تو «عزیز منی»، خوب شد؟... آَشتی؟



د: آشتی، راستی... گفتی دلت چی شده بود؟



پ: دلم ...!؟ آها یه کم می پیچه...! از دیشب تا حالا .



د: ... واقعا که...!!!



پ: خوب چیه... نمیگم... مریضم اصلا... خوبه!؟



د: لوووووووس...



پ: ای بابا... ضعیفه! این نوبه اگه قهر کنی، دیگه نازکش نداری ها !



د: بازم گفتی این کلمه رو...!؟؟؟


ادامه مطلب ...

شب قدر

سی شب خرابت می نشینم تا سحر گاهان

 شاید به دست لطف کردی قصد تعمیرم

 ای اسم های اعظمت امن یجیب عشق

 هرشب سحرپرمی کشم …اما به زنجیرم


+پ.ن: از خدا میخوام که تو بهترین و قشنگ ترین شب سال، ما رو مهمون دستای رحمت خودش کنه و آمرزیده شیم، به خاطر کارهایی که کردیم...


ادامه مطلب ...

عکس مورد علاقم

این عکسو تو وبلاگ عشقم دیدم. یکی از بهترین عکسای عاشقونه ای بود که تا حالا دیدم. من این عکسو خیلی دوس دارم. اگه دقت کنین یه دنیا احساس توش پیدا میکنین. شاید واقعا این دو نفر عاشق بودن که اینجوری عکسشون سرشار از عشق شده!


ادامه مطلب ...

دخترک شانزده ساله بود که برای اولین بار عاشق پسر شد.. پسر قدبلند بود، صدای بمی داشت و همیشه شاگرد اول کلاس بود. دختر خجالتی نبود اما نمی خواست احساسات خود را به پسر ابراز کند، از اینکه راز این عشق را در قلبش نگه می داشت و دورادور او را می دید احساس خوشبختی می کرد.

در آن روزها، حتی یک سلام به یکدیگر، دل دختر را گرم می کرد. او که ساختن ستاره های کاغذی را یاد گرفته بود هر روز روی کاغذ کوچکی یک جمله برای پسر می نوشت و کاغذ را به شکل ستاره ای زیبا تا می کرد و داخل یک بطری بزرگ می انداخت. دختر با دیدن پیکر برازنده پسر با خود می گفت پسری مثل او دختری با موهای بلند و چشمان درشت را دوست خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

گل صداقت

دویست و پنجاه سال پیش از میلاد باستان شاهزاده ای تصمیم به ازدواج گرفت. با مرد خردمندی مشورت کرد و تصمیم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند تا دختری که سزاوار تر است را انتخاب نماید. وقتی خدمتکار پیر قصر ماجرا را شنید به شدت غمگین شد چون دختر او به طور مخفیانه عاشق شاهزاده بود. دخترش گفت او هم به آن مهمانی خواهد رفت.


ادامه مطلب ...

من و تو شباهت های متفاوتی با هم داریم !

هر دو شکستیم، تو قلبم را ، من غرورم را

هر دو رقصیدیم، تو با دیگری ، من با سازهای تو

هر دو بازی کردیم، تو با من ، من با سر نوشتم

و در آخر ، هر دو پی بردیم

تو به حماقت من ، و من به پست بودن تو
آری..

این شباهت های متفاوت هر روز آشکارتر می شوند!!



دیوانگی و عشق

زمان های قدیم٬ وقتی هنوز راه بشر به زمین باز نشده بود. فضیلت ها و تباهی ها دور هم جمع شده بودند.

ذکاوت گفت بیایید بازی کنیم. مثل قایم باشک!

دیوانگی فریاد زد: آره قبوله من چشم می زارم!

چون کسی نمی خواست دنبال دیوانگی بگردد٬‌ همه قبول کردند.

دیوانگی چشم هایش را بست و شروع به شمردن کرد: یک٬ ... دو٬ ... سه٬ ... !

همه به دنبال جایی بودند که قایم بشوند.

نظافت خودش را به شاخ ماه آویزان کرد.

خیانت خودش را داخل انبوهی از زباله ها مخفی کرد.

اصالت به میان ابر ها رفت.

هوس به مرکز زمین راه افتاد.

دروغ که می گفت به اعماق کویر خواهد رفت٬ به اعماق دریا رفت.

طعم داخل یک سیب سرخ قرار گرفت.

حسادت هم رفت داخل یک چاه عمیق.

آرام آرام همه قایم شده بودند و

دیوانگی همچنان می شمرد: هفتادو سه٬ هفتادو چهار٬ ...

اما عشق هنوز معطل بود و نمی دانست به کجا برود.

تعجبی هم ندارد. قایم کردن عشق خیلی سخت است.

دیوانگی داشت به عدد ۱۰۰ نزدیک می شد٬ که عشق رفت وسط یک دسته گل رز آرام نشت.

دیوانگی فریاد زد: دارم میام. دارم میام ...

همان اول کار تنبلی را دید. تنبلی اصلا تلاش نکرده بود تا قایم شود.

بعد هم نظافت را یافت. خلاصه نوبت به دیگران رسید. اما از عشق خبری نبود.

دیوانگی دیگر خسته شده بود که حسادت حسودیش گرفت و آرام در گوش او گفت: عشق در آن سوی گل رز مخفی شده است.

دیوانگی با هیجان زیادی یک شاخه گل از درخت کند و آن را با تمام قدرت داخل گل های رز فرو برد.

صدای ناله ای بلند شد.

عشق از داخل شاخه ها بیرون آمد٬ دست هایش را جلوی صورتش گرفته بود و از بین انگشتانش خون می ریخت.

شاخهء درخت٬ چشمان عشق را کور کرده بود.

دیوانگی که خیلی ترسیده بود با شرمندگی گفت

حالا من چی کار کنم؟ چگونه می توانم جبران کنم؟

عشق جواب داد: مهم نیست دوست من٬ تو دیگه نمیتونی کاری بکنی٬ فقط ازت خواهش می کنم از این به بعد یار من باش.

همه جا همراهم باش تا راه را گم نکنم.

و از همان روز تا همیشه عشق و دیوانگی همراه یکدیگر به احساس تمام آدم های عاشق سرک می کشند ...


ادامه مطلب ...

طرز بیان

روزی مرد کوری روی پله های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود. روی تابلو نوشته بود: من کور هستم لطفا کمک کنید. روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه در داخل کلاه بود. 

ادامه مطلب ...

کوروش و دختر عاشق

دختری به کوروش کبیر گفت:من عاشقت هستم....

 کوروش گفت:لیاقت شما برادرم است که از من

 زیباتر است و پشت سره شما ایستاده،دخترک

برگشت و دید کسی‌ نیست. کوروش گفت:اگر عاشق

 بودی پشت سرت را نگاه نمی‌کردی


ادامه مطلب ...

زیر بارون تو منو ببوس میخوام عاشق بارون باشم

 

 

توی سرما بغلم کن میخوام عاشق سرمای زمستون باشم

 

 

توی گرما جنگ آفتاب بگو که دوسم داری

 

 

من میخوام عاشق گرمای تابستون باشم

 

 

هر کجا دلم بگیره من میخوام یاد تو باشم

 

 

خدا اون روز رو نیاره که یه روز از تو جدا شم

 

 

چه خوب با تو همیشه موندن و پیر شدن

 

 

به هوای روز آشتی گاهی دلگیر شدن

 

 

دستامو بگیر تو دستات وقتی از تب میسوزم

 

 

من میخوام عاشق زندگی توی تب باشم

 

 

شبو نیمه شب بشین تنگ دلم

 

 

روز و دوست دارم و میخوام مرده شب باشد

 



مـــــــــــرد باید.....

 

مرد باید
 
 

وقتی مخاطبش عصبانیه , ناراحته , میخواد داد بزنه
 
 

وایسه روبروش بگه
 
 

تو چشام نیگا کن , بهت میگم تو چشام نیگا کن
 

 


حالا داد بزن , بگو از چی ناراحتی
 
 

بعد مخاطب داد بزنه , گله کنه , فریاد بکشه , گریه کنه
 
 

حتی با مشتای زنونه ش بکوبه تو بغله مرد
 

 


آخرش خسته میشه میزنه زیر گریه
 
 

همونجا باید بغلش کنه
 
 

نذاره تنها باشه
 
 

حرف نزنه ها , توضیح نده ها
 

 


کل کل نکنه ها , توجیه نکنه ها
 
 

فقط نذاره احساس کنه تنهاست
 
 

مرد باید گاهی وقتا مردونگیشو با سکوت ثابت کنه
 
 

با بغلش !!

 



فــــاصـــلـــه ی خوش خیال!!!

چــــه خـــوش خــیـــال است....





" فــــاصــــلــــه " را مــی گـــویــــم!!!!





به خیالش تــــــــــو را از مـــــــن دور کرده است...




نــمـــی دانـــد جـــــای تــــو امـــــن اســـت...




ایــــــــنـــــــجــــــا...در مـــــیـــان { دل مـــــــن }  !!!  




آدما باید یکیو داشته باشن که...

 

آدما باید یکیو داشته باشن که هر وقتی خسته و پکر و داغون و عصبیو





مریض بودن ازت نپرسن چرا؟





فقط دستت رو بگیرن و بگن : "بلند شو بریم یه دور بزنیم،




دوست ندارم این شکلی ببینمت....